Towarzystwo ubezpieczeniowe Generali wypłaciło niesatysfakcjonującą kwotę odszkodowania? Masz pełne prawo nie zgodzić się z decyzją i złożyć odwołanie od decyzji firmy. W tym artykule przeczytasz, jakie elementy składają się na poprawnie skonstruowane pismo i przeczytasz wzór dokumentu z jego omówieniem.
Z tego artykułu dowiesz się
- Kto może złożyć odwołanie od decyzji Generali? Podstawy do złożenia odwołania od decyzji ubezpieczyciela
- Zaniżone odszkodowanie – jak sprawdzić, czy Generali wpłaciło odpowiednią kwotę odszkodowania
- Ile czasu ma Generali na rozpatrzenie odwołania od decyzji?
- Jak napisać odwołanie od decyzji Generali? Wzór dokumentu z omówieniem
- W jaki sposób można złożyć odwołanie od decyzji Generali?
- Gdzie szukać pomocy w staraniu o wyższe odszkodowanie od Generali?
- Warunki ubiegania się o dopłatę po odwołaniu od decyzji ubezpieczyciela. Ile można zyskać?
Kto może złożyć odwołanie od decyzji Generali? Podstawy do złożenia odwołania od decyzji ubezpieczyciela
Każda osoba, która zgłosiła szkodę do Generali, ma prawo zakwestionować decyzję ubezpieczyciela. Niezależnie od tego, czy wyda decyzję odmowną, czy wypłaci odszkodowanie. Tym bardziej że jak wynika z obserwacji ToTwojaKasa.pl, aż 99 procent zgłaszających się po odszkodowanie nie otrzymuje adekwatnej kwoty.
Właściciel pojazdu powinien wiedzieć, że nie ma jednego, konkretnego wzoru pisma, które zagwarantuje sukces, jak również konkretnych kryteriów, które pozwalają na rozpoczęcie reklamacji. Wystarczy, że wypłacona kwota nie jest satysfakcjonująca.
Kluczem do sukcesu w procesie odwołania od decyzji ubezpieczyciela będzie złożenie merytorycznego wniosku, skupiającego się na błędach firmy. Należy pamiętać o przygotowaniu podstawy prawnej, na którą należy powołać się w uzasadnieniu, jak również załączyć dokument z wyceną szkody wykonaną przez mechanika lub rzeczoznawcę.
Dokument, który trafi do Generali, powinien mieć podaną konkretną ostateczną kwotę odszkodowania, jaką oczekujemy od firmy.
Zaniżone odszkodowanie – jak sprawdzić, czy Generali wpłaciło odpowiednią kwotę odszkodowania
Możemy wskazać wyraźne przesłanki, które już na pierwszy rzut oka pozwalają myśleć, że ubezpieczyciel wypłacił zbyt niskie odszkodowanie.
Co powinno zwrócić uwagę właściciela pojazdu:
- wypłacone odszkodowanie nie pokrywa kosztów naprawy samochodu,
- ubezpieczyciel zakwalifikował szkodę jako całkowitą,
- firma nie wzięła pod uwagę, że doszło do wypadku, a nie kolizji,
- ubezpieczyciel orzekł współwinę powstania szkody przez osobę zgłaszającą szkodę z polisy OC sprawcy.
Jeśli któraś z powyższych sytuacji wystąpiła przy rozpatrzeniu sprawy, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaciło zaniżone odszkodowanie.
Jeśli chcesz mieć pewność, że umowa posiada zaniżenia – możesz wysłać kopię dokumentu do specjalistów ToTwojaKasa.pl, którzy bezpłatnie przygotują analizę, a następnie zaproponują warunki odkupu szkody OC/AC.
W jakim terminie można złożyć odwołanie od decyzji Generali?
Po otrzymaniu decyzji ubezpieczyciela oraz wypłacie bezspornej kwoty odszkodowania zgodnie z prawem właściciel pojazdu ma 3 lata na złożenie odwołania.
Jeśli do uszkodzenia samochodu lub motocykla doszło w ramach czynu niedozwolonego, wówczas termin zostaje wydłużony do 10 lat, natomiast, gdy szkoda jest skutkiem przestępstwa, na reklamację jest aż 20 lat.
To bardzo dużo czasu i świadomy kierowca nie powinien mieć problemu ze złożeniem reklamacji w tym okresie. Jeśli właściciel pojazdu ma przekonanie, że warto złożyć odwołanie, nie powinien zwlekać z podjęciem działania. Im szybciej rozpocznie sprawę, tym prędzej może otrzymać odszkodowanie.
Ile czasu ma Generali na rozpatrzenie odwołania od decyzji?
Rozpatrzenie sprawy przez Generali powinno nastąpić w ciągu 30 dni od dostarczenia odwołania do siedziby firmy.
Maksymalny termin działania określa Ustawa z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego oraz o Rzeczniku Finansowym. Generali nie może odwlekać udzielenia odpowiedzi w nieskończoność, a przekroczenie terminu będzie skutkować karami.
W szczególnych przypadkach Generali może przedłużyć czas na odpowiedź do dwóch miesięcy od dnia otrzymania reklamacji. Dzieje się tak, kiedy sprawa jest wyjątkowo trudna do analizy. Autor odwołania może być spokojny, że dowie się o tym wcześniej, bo firma ma obowiązek poinformowania o przyczynie opóźnienia.
Jak napisać odwołanie od decyzji Generali? Wzór dokumentu z omówieniem
Nie ma konkretnej wersji pisma, które jest formalnym wzorem przeznaczonym do kontaktu z Generali w przypadku składania odwołania od decyzji ubezpieczyciela.
Przygotowując pismo, należy pamiętać o punktach takich jak:
- dane osoby składającej odwołanie od decyzji Generali – imię, nazwisko, adres zamieszkania,
- miejscowość i data sporządzenia pisma,
- numer szkody, której dotyczy reklamacja,
- adres Generali,
- przedmiot składanego odwołania i konkretne wskazanie, o jaką kwotę ubiega się osoba korzystająca z usług Generali,
- uzasadnienie odwołania, powołanie się na podstawę prawną, wskazanie konkretnych czynności, które spowodowały zaniżenie,
- odręczny podpis osoby składającej wniosek.
W jaki sposób można złożyć odwołanie od decyzji Generali?
W Generali istnieją dwa główne sposoby na złożenie odwołania:
- pisemnie – złóż przygotowane dokumenty w oddziale towarzystwa ubezpieczeń lub wyślij je pocztą,
- ustnie – zadzwoń pod numer telefonu +48 913 913 913 lub porozmawiaj z pracownikiem Generali w jednej z siedzib firmy.
Na wniosek klienta pisemny lub ustny, Generali powinien odnotować i potwierdzić rozpoczęcie rozpoznania sprawy.
Gdzie szukać pomocy w staraniu o wyższe odszkodowanie od Generali?
W razie problemów ze złożeniem dokumentów w sprawie odszkodowania warto skorzystać z pomocy Rzecznika Finansowego, który pomoże w instytucji mediacji,
Ze sprawą odwołanie od decyzji ubezpieczyciela właściciel pojazdu nie musi zostać sam. Po pomoc może zgłosić się do firm specjalizujących się w pozyskiwaniu dopłat do odszkodowań. Do takich zalicza się ToTwojaKasa.pl, która nie tylko weźmie na siebie całą odpowiedzialność procesową, ale również wypłaci pieniądze jeszcze przed rozstrzygnięciem sprawy.
Skorzystaj z bezpłatnej analizy, a następnie dowiedz się, jaką ofertę przygotowała dla Ciebie firma.
Warunki ubiegania się o dopłatę po odwołaniu od decyzji ubezpieczyciela. Ile można zyskać?
Kierowcy korzystający z usług ToTwojaKasa.pl otrzymują średnio 3493 zł dopłaty do swojego odszkodowania. Zyskują w nawet 48 godzin od podpisania umowy z firmą, która weźmie na siebie całą odpowiedzialność procesową.
Warunki skorzystania z oferty są proste. Wystarczy spełnić trzy kryteria:
- Rozliczenie szkody musiało odbyć się metodą kosztorysową – masz szansę otrzymać dopłatę tylko, jeśli ubezpieczyciel sporządził kosztorys naprawy i zgodnie z nim wypłacił kwotę, która miała wystarczyć na pokrycie szkód.
- Właściciel pojazdu nie zawarł ugody z firmą ubezpieczeniową – podpisanie ugody przy przyznaniu odszkodowania skutecznie zablokuje wszystkie możliwe próby starania o dodatkowe środki.
- Nie minęły 3 lata od wypadku lub wydania decyzji ubezpieczyciela – jeśli nie wystąpiły nadzwyczajne okoliczności, od tego terminu nie ma odstępstwa. Jest regulowany przez ustawy, ale 3 lata to wystarczająco długi okres, żeby zająć się sprawą.
Podsumowanie
- Każda osoba zgłaszająca swoją sprawę do Generali ma prawo do złożenia odwołania, jeśli nie jest usatysfakcjonowana rozwiązaniem problemu.
- Skuteczne odwołanie od decyzji ubezpieczyciela przy szkodzie na pojeździe powinno zawierać wycenę szkody sporządzoną przez rzeczoznawcę lub mechanika.
- Podstawą prawną do ubiegania się o dopłatę do odszkodowania od firmy ubezpieczeniowej są Art. 361 § 2 k.c., Art. 363 § 2 k.c..
- Jeśli nie poruszasz się biegle w gąszczu przepisów i paragrafów i nie chcesz tracić czasu na walkę z ubezpieczycielem, możesz sprzedać prawa do swojej szkody do ToTwojaKasa.pl. Firma zrobi wszystko za Ciebie i wypłaci należną kwotę nawet w 48 godzin od podpisania umowy.