article-banner-bg-img

31 maja 2024

7 min

Odszkodowanie Generali – jak wygląda zgłoszenie szkody i proces likwidacji

Warunkiem otrzymania odszkodowanie od Generali jest zgłoszenie sprawy, zarówno w przypadku korzystania z polisy OC sprawcy, jak i własnej AC. Poznaj proces likwidacji szkody i nie popełnij błędów, które mogą kosztować Cię utratę czasu lub pieniędzy. Nie czekaj i zgłoś szkodę jak najszybciej po zdarzeniu.

Odszkodowanie Generali – jak wygląda proces likwidacji szkody krok po kroku

Żaden kierowca nie planuje uczestniczenia w kolizji lub wypadku, jednak warto być przygotowanym na każdą sytuację. Tym bardziej że likwidacja szkody rozpoczyna się już minutę po zdarzeniu, kiedy sprawca i poszkodowany muszą wspólnie ustalić wersję zdarzeń. Efektem ich współpracy powinno być sporządzenie oświadczenia sprawcy kolizji, które będzie podstawowym dokumentem złożonym do firmy ubezpieczeniowej.

Jeśli do tego nie dojdzie, potrzebne jest wezwanie policji na miejsce zdarzenia, która sporządzi notatkę i oceni, kto jest winny spowodowania kolizji. W interesie winowajcy będzie załatwienie sprawy bez udziału służb, które po przyjeździe zobligowane są również do ukarania sprawcy mandatem oraz punktami karnymi.

Generali zgłoszenie szkody krok po kroku

Mając już dokument i niezbędne informacje, można zgłosić się do firmy ubezpieczeniowej, w której sprawca miał wykupioną polisę OC. Jeśli kierowca nie posiada takowego (czym łamie prawo i podlega karze), wówczas przypadek należy zgłosić do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, od którego otrzymamy należne odszkodowanie, a ten zastosuje regres ubezpieczeniowy na winnym zdarzenia.

Kolejnym krokiem do otrzymania odszkodowania z OC sprawcy będzie wybór metody likwidacji szkody. W Polsce największą popularnością cieszą się dwa warianty: metoda kosztorysowa lub metoda warsztatowa.

W pierwszym przypadku Generali wypłaca kwotę na bazie kosztorysu przygotowanego przez rzeczoznawcę, a w drugim rolą kierowcy jest jedynie przekazanie pojazdu do wskazanego przez ubezpieczyciela warsztatu.

Dopiero po kontakcie ze strony Generali można zabrać się za naprawę samochodu po kolizji. Punktem granicznym jest obejrzenie go przez rzeczoznawcę. Jeśli firmie wystarczą zdjęcia przekazane podczas zgłaszania szkody, wizyta rzeczoznawcy nie będzie konieczna, bo dokona wyceny na podstawie dostarczonych danych.

Zapamiętaj!

Termin na zgłoszenie szkody z OC do firmy ubezpieczeniowej to 3 lata od momentu jej wystąpienia.

Zgłoszenie szkody Generali. Jakie metody są do wyboru?

Ubezpieczyciele starają się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom klientów, dlatego niezależnie od wybranej metody likwidacji szkody udostępniają kilka sposobów na zgłoszenie jej.

Co ważne, Generali nie wymaga osobistego stawienia się w jednej z placówek stacjonarnych. Co więcej, namawia klientów do zgłoszenia szkody poprzez swoją stronę internetową, gdzie krok po kroku prowadzi przez proces.

Metody zgłoszenia szkody Generali:

  • poprzez formularz online na stronie generali.pl,
  • wysyłając e–mail na adres szkody@generali.pl,
  • telefonicznie pod numerem 913 913 913.

Zdecydowanie najczęściej wybieraną opcją zgłoszenia szkody jest kontakt przez formularz znajdujący się na stronie Generali.

Zgłoszenie szkody bez niezbędnych dokumentów sprawi, że sprawa może się przedłużyć, dlatego warto wiedzieć, co dołączyć do wniosku.

Generali zgłoszenie szkody – jakie dokumenty są niezbędne

Samo oświadczenie sprawcy to zdecydowanie zbyt mało, aby ubezpieczyciel tylko na jego podstawie rozpoczął proces likwidacji szkody. Zgłaszający sprawę musi mieć świadomość, że potrzebne są konkretne dane oraz dokumenty, które należy przekazać firmie ubezpieczeniowej.

Wymagane dane do podania:

  • numer polisy sprawcy zdarzenia,
  • numery rejestracyjne pojazdów biorących udział w zdarzeniu,
  • dane uczestników zdarzenia,
  • numer rachunku bankowego do przelania odszkodowania.

Poniższe dokumenty należy złożyć razem z wnioskiem, co przyspieszy cały proces w Generali. Należy zwrócić uwagę na oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości, które dostępne do pobrania jest na stronie Generali.

Jakie dokumenty należy złożyć podczas zgłaszania szkody:

  • dowód rejestracyjny pojazdu poszkodowanego – kopia,
  • prawa jazdy sprawcy – kopia,
  • potwierdzenie danych osobowych ubezpieczonego/uposażonego,
  • oświadczenie sprawcy wypadku lub protokół policji,
  • zdjęcia uszkodzonego pojazdu,
  • oświadczenie potwierdzające dane z dokumentu tożsamości osoby zgłaszającej roszczenie.

Wytyczne Generali dotyczące zdjęć uszkodzonego pojazdu

Im dokładniejsze zdjęcia i przesłane już podczas zgłoszenia szkody, tym łatwiejsze i szybsze będzie rozpatrzenie sprawy przez rzeczoznawcę Generali. Firma przygotowała wytyczne dla właścicieli pojazdów, które pomogą w dobraniu odpowiednich ujęć uszkodzonego pojazdu przy zgłoszeniu szkody.

Zgłoszenie szkody powinno zawierać:

  • dwa zdjęcia uszkodzonego pojazdu wykonane po przekątnej – z przodu i tyłu samochodu, koniecznie z widoczną tablicą rejestracyjną
  • zdjęcia sylwetki pojazdu
  • zdjęcie numeru VIN pojazdu,
  • zdjęcie deski rozdzielczej
  • zdjęcie stanu licznika

Generali sprawdź status szkody. Jak śledzić przebieg zgłoszonej sprawy online

Poszkodowany w każdej chwili może sprawdzić, jak postępuje jego zgłoszenie na stronie ubezpieczyciela. Dane oczywiście są zaszyfrowane i dostęp ma wyłącznie osoba zgłaszająca sprawę.

Firma Generali udostępnia zakładkę "sprawdź status szkody", gdzie po wpisaniu numeru sprawy oraz podania hasła, które SMS-em otrzymał zgłaszający szkodę, otrzymujemy informację o aktualnym przebiegu sprawy.

Ile czasu potrzebuje Generali do wypłaty odszkodowania po kolizji?

Wypłata odszkodowania w Generali następuje maksymalnie po 30 dniach od złożenia wniosku, co jest zagwarantowane przepisami prawa obowiązującymi w Polsce.

Wyłącznie w szczególnych przypadkach, kiedy potrzeba więcej czasu na rozpoznanie, ubezpieczyciel ma prawo do wydłużenia okresu do 60 dni. W takim przypadku ma obowiązek poinformowania o tym wnioskującego o odszkodowanie i odpowiednio uargumentować decyzje.

Odszkodowanie z OC sprawcy Generali – na co warto zwrócić uwagę?

W pierwszej kolejności poszkodowanemu należy się wypłata bezspornej kwoty odszkodowania. Do tego nie jest potrzebne zawarcie ugody z firmą ubezpieczeniową. To niezwykle istotne w kontekście domagania się dopłaty do odszkodowania.

Niestety, sytuacje, w których za kwotę odszkodowania nie można przywrócić samochodu do stanu sprzed wypadku, są codziennością. Firmy ubezpieczeniowe stosują zaniżenia w kosztorysach, które na pierwszy rzut oka mogą być niezauważone przez oko osoby niespecjalizującej się w tej dziedzinie.

Wypowiedź eksperta

Większość kierowców w Polsce wybiera kosztorysową likwidację powstałej szkody, bowiem otrzymując pieniądze, mają pełną dowolność w wyborze miejsca, w którym naprawią pojazd. Mogą się jednak niemile zaskoczyć, otrzymując przelew od gwaranta polisy OC, który wypłaci kwotę mniejszą niż rachunek od mechanika. W takim przypadku warto sprawdzić przesłany kosztorys pod kątem zastosowania zaniżeń przez ubezpieczyciela. Nieuwaga klienta może go sporo kosztować, dlatego warto skorzystać z bezpłatnej analizy kosztorysu przez ToTwojaKasa.pl.

Bartosz Rybicki - ekspert ds. odszkodowań

Co robić w takich sytuacjach? Wysłać swój kosztorys do bezpłatnej analizy.

Zespół specjalistów ToTwojaKasa.pl prześledzi nadesłane dokumenty z użyciem programów stosowanych przez rzeczoznawców. Zobaczymy, na jaką kwotę możesz liczyć i zaproponujemy kwotę, którą wypłacimy w ciągu kilku dni na Twoje konto.

odkup szkody OC AC Generali

Jak wygląda proces zgłoszenia szkody AC w Generali?

Jeśli posiadasz polisę ubezpieczeniową AC, możesz zwrócić się do Generali o naprawę pojazdu także w sytuacji, w której jesteś sprawcą wypadku.

Procedura zgłoszenia szkody AC w Generali jest identyczna, jak w przypadku ubiegania się o odszkodowanie od ubezpieczyciela sprawcy. Prześledź uważnie zapisy umowy ubezpieczenia, żeby nie stracić zniżek kosztem niewielkiej naprawy.

Podsumowanie

  • Do wypłaty odszkodowania z ubezpieczenia komunikacyjnego sprawcy dojdzie najpóźniej 30 dni po złożeniu wniosku do Generali.
  • Jeśli wyjaśnienie sprawy ma zająć więcej niż 30 dni przewidzianych w ustawie, ubezpieczyciel ma obowiązek o tym poinformować poszkodowanego.
  • Pamiętaj o złożeniu dyspozycji wypłaty odszkodowania po wydaniu decyzji o przyznanej wypłacie przez firmę ubezpieczeniową.
  • Większość wypłaconych odszkodowań jest zaniżona. Prześlij otrzymany kosztorys do analizy i sprawdź, na jaką dopłatę możesz liczyć.

Oceń nasz artykuł

Daj znać, jak oceniasz nasz artykuł

    Doświadczony redaktor internetowy z biegłością w temacie odszkodowań. Jego specjalizacją jest problematyka szkód na pojazdach. Za główny cel stawia sobie tłumaczenie trudnych zagadnień z dziedziny prawa drogowego, ubezpieczeniowego i kredytowego na prosty i zrozumiały dla każdego język.

    Czytaj więcej

    Te artykuły również mogą Cię zainteresować

    Zapoznaj się z odpowiedziami na najczęściej zadawane pytania dot. dopłat do odszkodowań komunikacyjnych.

    Oświadczenie sprawcy kolizji PZU – jak napisać, wzór dokumentu

    10 min

    12 lipca 2024 roku

    Oświadczenie sprawcy kolizji PZU – jak napisać, wzór dokumentu

    Dowiedz się, jak przygotować oświadczenie sprawcy kolizji dla PZU, które pomoże otrzymać odszkodowanie.

    Ugoda z ubezpieczycielem – czy warto ją zawrzeć, jaka jest alternatywa

    9 min

    10 lipca 2024 roku

    Ugoda z ubezpieczycielem – czy warto ją zawrzeć, jaka jest alternatywa

    Funkcjonuje błędne przekonanie, że ugoda jest konieczna do otrzymania odszkodowania z OC sprawcy.

    Odwołanie od decyzji PZU – wniosek z omówieniem

    10 min

    5 lipca 2024 roku

    Odwołanie od decyzji PZU – wniosek z omówieniem

    Uważasz, że należy Ci się wyższe odszkodowanie od PZU? Zobacz, jak napisać odwołanie i zyskać dopłatę.

    Wypłata odszkodowania PZU. Jak zgłosić szkodę, jak przebiega proces likwidacji

    11 min

    2 lipca 2024 roku

    Wypłata odszkodowania PZU. Jak zgłosić szkodę, jak przebiega proces likwidacji

    Sprawdź, jak przebiega proces wypłaty odszkodowania z polisy OC w PZU. Przeczytaj, jak uzyskać dopłatę.

    Sprawdź więcej artykułów

    KONTAKT

    Zamów połączenie
    z konsultantem

    Minimum formalności

    Darmowa analiza kosztorysu

    Pieniądze na Twoim koncie nawet w 48 h